szkoły w muzyce; od 1856 należał do Potężnej Gromadki; dzieła o oryginalnych pomysłach harmonicznych, wyprzedzających zdobycze impresjonizmu franc., i metrorytmicznych, nawiązujące do folkloru ros.; dramaty muz.: Borys Godunow (1872, wg A.S. Puszkina, znany w instrumentacji N.A. Rimskiego-Korsakowa, także D.D. Szostakowicza), Chowańszczyzna (1866, dokończony i zinstrumentowany przez Rimskiego-Korsakowa) o tematyce hist., z potężnymi scenami chóralnymi, opera komiczna Jarmark Soroczyński (1874–80, wg N.W. Gogola, nie dokończona); pieśni (cykle: Z izby dziecięcej 1868–72, Pieśni i tańce śmierci 1874–77), miniatury fortepianowe (Obrazki z wystawy 1874, wykonywane także w orkiestracji M. Ravela), utwory orkiestrowe (poemat symfoniczny Noc na Łysej Górze 1867). |
środa, 2 marca 2011
MUSORGSKI MODEST P.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz